پایگاه خبری بخش مرکزی شهرستان کاشمر

فرهنگی ، ورزشی ، خبری و اطلاع رسانی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

پایگاه خبری بخش مرکزی شهرستان کاشمر

فرهنگی ، ورزشی ، خبری و اطلاع رسانی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

این وب سایت پایگاه خبری بخش مرکزی جهت اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی ، هنری ورزشی بخش مرکزی
در سطح شهر و روستاههای بخش مرکزی می باشد .
دهیاران محترم روستاهها و شورای اسلامی روستا هها جهت ازتباط با ادمین می توانند با از طریق تلگرام :
@ghoozhd98 ارتباط برقرارنمایند .

آخرین مطالب
عضو جامعه مدرسین گفت: اگر کانون های مساجد نبودند و ارتباط جوانان با مسجد و مسابقات قرآنی وجود نداشت، با همه هجمه های عظیم و ریشه دار دشمن علیه دین و انقلاب، وضع بسیار خطرناک می شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری، مساجد کشور آیت الله «محمدجواد فاضل لنکرانی» امروز (دوشنبه ٢ اردیبهشت) در دیدار با مسئولان ستاد کانون های مساجد کشور گفت: یکی از برکات انقلاب و نظام اسلامی آشنا شدن مردم و جوانان با قرآن است و این را باید در کارنامه افتخارات نظام ثبت کرد.
عضو جامعه مدرسین با اشاره به اینکه توجه حوزه های علمیه به قرآن به برکت انقلاب بسیار زیاد شد و این توجه با دوران پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست، افزود: اگر کانون های مساجد نبودند و ارتباط جوانان با مسجد و مسابقات قرآنی وجود نداشت و با همه هجمه های عظیم و ریشه دار دشمن علیه دین و انقلاب، وضع بسیار خطرناک می شد.

وی تصریح کرد: بخشی از جوانان و جامعه در پرتو این فعالیت ها حفظ شده اند. وقتی کاری چنین فایده ای دارد که چند میلیون جوان را متوجه قرآن کند، نشان می دهد که مساله بسیار مهمی است و مسئولان نظام بر این مساله سرمایه گذاری کنند.
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) اظهار داشت: قرآن قویترین عامل برای نجات جوانان از فضای مجازی است و اگر در قلب جوان رسوخ کند دیگر در فضای مجازی نمی لغزد و به سوی انحراف کشیده نمی شود.
وی ادامه داد: باید هر سال قوی تر از سال گذشته گام برداشته و عضویت جوانان در کانون های مساجد افزایش بیابند، جوان باید به مسجد جذب شده و با قرآن و ... آشنا شوند. این جوانان می توانند انقلاب را حفظ کرده و دین را در کشور تحکیم بخشند.

آیت الله فاضل لنکرانی با تقدیر و تشکر از کانون های مساجد تأکید کرد: دشمن با امکانات و روش های جدید به میدان می آیند اما این قرآن است که می تواند انسان را حفظ کند. فضای مجازی از فتنه هایی است که برای مقابله با آنها باید به قرآن روی آورد زیرا دستورالعمل ائمه(ع) به شمار می آید.

عضو جامعه مدرسین خاطرنشان ساخت: در دوره ای قرار داریم که مشخص نیست پس از خروج از منزل بتوان دین را حفظ کرد. مسئولان فرهنگی کشور باید قرآن را در جامعه گسترش دهند. قرآن یک سرمایه بزرگی است که بشر به عظمت آن نرسیده و نخواهد رسید.

وی افزود: مطالب بسیار گسترده ای در قرآن وجود دارند و تا کسی پای این سفره ننشیند نمی تواند خدا و خود و جهان و تاریخ و آینده را بشناسد. جدایی از قرآن به معنای جهل مطلق است و با قرآن بودن یک اشرافی برای انسان در زمینه همه مسائل به شمار می آید.

آیت الله فاضل لنکرانی گفت: حوزه ها و مراکز مرتبط با دولت باید قدم های بزرگی در رابطه با قرآن بردارند. راهش اینست که از جوانان استفاده کنیم و در صورت آشنایی جوانان با قرآن شاهد تغییر بزرگی در زندگی آنان خواهیم بود.


۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۶:۳۷

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی