پایگاه خبری بخش مرکزی شهرستان کاشمر

فرهنگی ، ورزشی ، خبری و اطلاع رسانی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

پایگاه خبری بخش مرکزی شهرستان کاشمر

فرهنگی ، ورزشی ، خبری و اطلاع رسانی بخش مرکزی شهرستان کاشمر

این وب سایت پایگاه خبری بخش مرکزی جهت اطلاع رسانی از فعالیت های فرهنگی ، هنری ورزشی بخش مرکزی
در سطح شهر و روستاههای بخش مرکزی می باشد .
دهیاران محترم روستاهها و شورای اسلامی روستا هها جهت ازتباط با ادمین می توانند با از طریق تلگرام :
@ghoozhd98 ارتباط برقرارنمایند .

آخرین مطالب

کانون‌ها احیاء شب نیمه شعبان در مساجد را فرهنگ سازی می‌کنند







حجت‌الاسلام  نوری  از فرهنگ‌سازی احیاء شب نیمه شعبان در مساجدروستای قوژد خبر داد و گفت: یکی از محوری‌ترین برنامه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این روستا به مناسبت شب نیمه شعبان، احیاء این شب در مسجذ جامع روستا بود .

 

به‌‌‌گزارش‌ روابط‌ عمومی  کانون‌های فرهنگی‌ هنری مساجد روستای قوژد ، حجت‌الاسلام « نوری » در خصوص ویژه برنامه های نیمه شعبان، مصادف با میلاد حضرت مهدی (عج) گفت: از جمله برنامه های محوری کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این روستا ، احیاء این شب در مسجد جامع بود .

 

امام جماعت مسجد جامع قوژد  افزود: نیمه شعبان با عنوان روز مستضعفان نام گذاری شده است و این مهم متناسب با اهمیت روز فرج و رهایی مظلومان و ستمدیدگان از بند ظلم و استبداد است.

 

وی توضیح داد: کانون های فرهنگی هنری مساجد با محور قرار دادن بیانیه دوم گام انقلاب در راه مبارزه با استکبار و مقدمه چینی برای ظهور حضرت مهدی (عج) با محوریت مساجد، گام برمی دارند و در این خصوص با رویکرد فعالیت در کانون های فرهنگی هنری مساجد، روحیه همبستگی، هم افزایی و همدلی خود را افزایش می دهند.

 

حجت الاسلام نوری توضیح داد: در روایات دینی بر احیاء شب نیمه شعبان تأکید شده است که بر اساس آن، این شب به عنوان یکی از شب های احتمالی شب قدر نیز مطرح شده که احیاء آن در قالب قرائت قرآن، توسل و تضرع به درگاه خدا نیز مستحب است.

 

وی با اشاره به اهمیت حضور نوجوانان و جوانان در کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان مهم ترین قشر، بیان کرد: فرهنگ سازی احیاء شب نیمه شعبان در مسجد جامع با محوریت کانون های فرهنگی هنری به عنوان یک برنامه تربیتی و الهی تلقی می شود که در این خصوص با مدیریت کانون های مساجد و امام مسجد، می توان برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

 

این روحانیت معظم له  از برپایی نشست های تبیینی با محوریت مهدویت در کانون های فرهنگی هنری مسجد جامع و مسجد امیر المومنین ع روستا خبر داد و گفت: از دیگر برنامه های مناسبتی در نیمه شعبان، برپایی نشست ها و گعده هایی با محوریت مهدویت و شناخت ابعاد ظهور است.

 

امام جماعت مسجد جامع قوژد  تصریح کرد: برپایی  تزئین مسجد و کانون فرهنگی هنری مسجد، برپایی مراسم های سخنرانی و مولودی، تهیه و توزیع نذری در در شب احیاء نیمه شعبان در مسجد همراه با ضیافت سحری  از دیگر برنامه های مناسبت شب نیمه شعبان با محوریت کانون مسجد است.

 

پایان پیام/

روابط عمومی کانون فرهنگی هنری نورالثقلین مسجد جامع روستای قوژد









نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی